ליאת ברעוז

פסיכותרפיסטית, טיפול ויעוץ פסיכולוגיטלפון:054-4584334

fb-icon

טיפול רגשי: הריון ולידה

טיפול רגשי: הריון ולידה

הטיפול הרגשי  (טיפול פסיכולוגי ) לנשים, שאני מציעה בנושאי הריון לידה ואימהות

מתמקד בעיבודם של קשיים רגשיים שעלולים לצוץ במהלך תקופות מורכבות ומשמעותיות אלו יחד עם מתן לגיטימציה לכל קשת התחושות העולות מתוך מטרה  שלא תישארי איתן – לבד.

אני מטפלת בנשים אשר עוברות טיפולי פוריות, בנשים אשר חוות חרדות בהריון או דיכאון במהלך ההריון, בנשים אשר מרגישות דיכאון לאחר לידה, ובנשים אשר האימהות מציפה אצלן שאלות ונושאים שלא עלו קודם למשל סביב: יחסיהן עם הוריהן, קשיים בזוגיות, שאלות לגבי זהות אישית ו"מי אני" נוסף על היותי אמא ועוד.

פירוט הנושאים:

המעבר בין " להיות אישה " לבין " להיות אמא " הוא אולי המעבר המשמעותי ביותר שניתן לחוות בחיים.
"עם כל תינוק נולדת אמא" (דונלד ויניקוט).

  • טיפול רגשי לנשים במהלך טיפולי פוריות– במידה ואת עוברת טיפולי פוריות עקב קשיי פוריות לעיתים קרובות עולות תחושות של בושה, אשמה, תסכול וחרדה. עולות שאלות  כמו: "האם גופי בוגד בי"? "כיצד משמרים את התקווה במהלך המסע"? ועוד. הזוגיות גם היא מושפעת ונשים מתארות לעיתים פגיעה בזוגיות במהלך תקופה זו.
  • טיפול רגשי לנשים בזמן ההריון – ההריון מלווה בציפיות ופנטזיות לגבי התינוק, הלידה, האמהות. אלו, לא תמיד מתממשות למשל עקב: חרדות, פחד מהלידה המתקרבת, לעיתים גם דיכאון בזמן ההריון, או חששות מהאמהות.לא תמיד האישה יודעת מדוע היא מפחדת, ממה היא מפחדת, האם מהשינויים הגופניים?  האם מתחושת חוסרה שליטה על הגוף?  האם מהעומס הרגשי שמביא איתו טיפול בתינוק?  האם הפחד הוא מהשינוי הכל כך דרמטי בחייה? ועוד. במהלך הטיפול אני עוסקת , יחד עם המטופלת בברור של שאלות אלו יחד עם אפשרות ליצירת אפשרות אחרת, מקבלת וחיובית יותר כלפי עצמה וכלפי השינויים הקרבים.
  • טיפול רגשי עקב לידה קשה או אובדן הריון  הלידה עלולה ליצור טראומות או חששות מלידה נוספת. לידה שהסתבכה, גילוי של מחלה אצל התינוק או גם הקשה מכל, אובדן הריון. (קשור למאמר) הטיפול הרגשי מאפשר ליולדת לעבד את הלידה הקשה או האובדן.
  • טיפול רגשי בנושאים הקשורים לאמהות– אחרי הלידה (ולעיתים אף במהלך ההריון) עלול להיווצר "דיכאון לאחר לידה" או קושי להתמודד עם התובענות של הטיפול בילד יחד עם תובענותם של מערכות נוספות בחיים.לעיתים האימהות היא טריגר להופעתם של נושאים לא פתורים מהעבר סביב יחסי האם עם אמה שלה.
תחומי מומחיות >>